mandag den 8. december 2014

Inspiration til soveværelse

Billeder fundet via Pinterest
Vi er jo igang med det store rykkenrundt projekt herhjemme. Huset er som skabt til to børn, men når man så vælger lige pludselig at berige både hus og famile med endnu et familiemedlem, må man jo tænke kreativt. Og det gør vi. Vi kommer til at sætte en skillevæg op i soveværelset og kommer derfor til at dele værelse med mellemstebarnet eller det vil sige, hun får legeværelse, men skal fortsat sove hos ældstebarnet. Det kommende soveværelse bliver ret småt og der vil derfor kun lige være plads til sengen og et par sengeborde. Slut prut. Vores tøj skal ud i bryggerset som til gengæld er ret stort og vil derfor komme til at fungere fint som kombineret bryggers/walk in closet. Collagen ovenover er et udpluk af de soveværelser, som jeg har fundet inspiration i. Jeg har enten gemt billederne fordi der er delelementer, der er fine eller en stemning, der er god.
Vi kommer helt sikkert til at lave en gavl af brædder. Da vi har et lavt skråt tag, synes jeg ideen med at lade brædderne fortsætte op af taget er ret fin og den kan være med til at understrege den lidt intime og hyggelige stemning. Vi vil male gulvet i både legeværelse og soveværelse hvidt for at lysne rummet lidt og vil foruden den træfarvede gavl tilføre grå og hvid som gennemgående tema. Og så er jeg bare helt vild med tendensen omkring at tilføre vægge i glas som på nederste billede. Jeg ved ikke helt om det kan lade sig gøre da rummet som sagt har et lavt skråt loft (rummet er faktisk ikke godkendt til beboelse da den gennemsnitlige højde i rummet er for lav, men det er altså også det, der gør det virkelig charmerende...) men det kunne være SÅ fint at tilføre et andet sted. Endelig synes jeg det kunne være lidt sjovt at tilføre en oversize lyskæde fx. denne udendørs kæde fra housedoctor.
Jeg er uanset hvad spændt på at se det endelige resultat.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar