torsdag den 25. december 2014

Gode traditioner

Herhjemme har vi de sidste tre år haft en fast tradition med at holde 1. juledag hellig. Vi har i flere år holdt jul skiftevis hos min og mandens familie og har indtil for tre år siden sovet, hvor vi har holdt jul. Det har været hyggeligt, men har også været lidt stressende med alle de mennesker (og alt det legetøj) 1. juledag og vi har kunne mærke på børnene, at de særligt som de er blevet ældre, har haft behov for at kunne slappe af alene og bare få lov til at nyde alt det nye. Efter vi flyttede i hus, er vi derfor taget hjem efter juleaften og det har udviklet sig til en tradition, der er højt elsket af hele familien. Ih, hvor jeg dog elsker den dag. Vi har ingen planer, ingen familiebesøg, ingen julefrokoster eller andet tjuhej, men skal blot hygge med ungerne. Jeg har lavet snyderester så vi har både steg, brun sovs, småkager, "godter" og risalamande som bliver taget frem flere gange i løbet af dagen ;) 
I dag vågnede vi til en snedækket have og der skulle selvfølgelig bygges snemand. Udover snemandsbyggeri har vi samlet lego, kigget (og leget med) gaver, set julefilm, haft nattøj på heeele dagen og hørt julemusik. Vi skal først til julefrokost d. 27. så i år har vi hele to dage, hvor der ingen planer er. Om jeg elsker det?? JA! 
Alle ungerne har sovet de sidste par timer og manden er gået omkuld på sofaen. Jeg smutter ud og sætter en kop the over, smækker benene op og nyder en stille stund alene. Jeg er simpelthen så taknemlig over den lille familie som vi har skabt os. Tænk at man kan være så heldig...
Håber I alle har haft en dejlig jul og 1. juledag. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar