torsdag den 11. september 2014

TBT - Berlin

Denne torsdag drømmer jeg mig tilbage til Berlin. Herhjemme er vi, som så mange andre, ret begejstrede for Berlin. Vi har været der flere gange både med og uden børn og begge dele kan bestemt anbefales. Dog kan det være lidt besværligt med deres offentlige transport hvis man har klapvogn med. Man lærer dog hurtigt kun at benytte enten metro, sporvogn eller bus da det er lidt meget "op og ned" hvis man blander de forskellige transportmidler. Nogle metrostationer har heller ikke elevator, men igen - man lærer lynhurtigt hvilke stationer, der fungerer og det står derudover også markeret på køreplaner, hvor der er/ikke er elevator. Berlin er et skønt sted at tage unger med. Der er mange hyggelige "åndehuller", gode legepladser, lækre cafeer, fede butikker, en fantastisk zoo og en masse hyggelige områder. Selv er vi mest begejstrede for det gamle østberlin. 
Grunden til at jeg kaster os tilbage til 2010 er, at vi kraftigt overvejer et smut til Berlin. Vi vakler lidt mellem vores impulsive jeg og vores fornuftige jeg. Der er nok at bruge penge på, når der skal laves nye værelser (herunder ombygning af bryggers og væg i det ene værelse) samt kommende navnefest for lillebror. Derudover har vi jo også et skolebarn, hvilket gør at vi af gode grunde ikke kan være helt så impulsive som tidligere (med mindre at det bare bliver en weekendtur eller vi tager hende ud af skolen :/)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar