onsdag den 27. august 2014

Wanted Wednesday

Billederne er fra justspotted, bordplade fra Silvan, stol og lampe fra voga, skuffe fra IKEA, tæppe fra ellos og lysekrone fra ILVA.
Denne onsdag drømmer jeg om ting til ældstepigens værelse. Som jeg har skrevet lidt om her skal vi i en af de næste skoleferier (realistisk bliver det nok først juleferien) lave om og flytte rundt herhjemme. Det bliver et større projekt da vi for at kunne flytte rundt også skal have sat vores bryggers i stand da meget af vores tøj skal derud. Det værelse der lige nu er nemmest "bare" at gøre noget ved er ældstepigens, hvorfor jeg i dag er begyndt at drømme lidt. Hun er jo en stor pige på syv år. For at hun ikke vokser for hurtigt fra værelset har jeg valgt møbler, der kan bruges flere år frem og i farver, der ligeledes kan genanvendes. Der er en hjemmegjort (og ganske fin) køjeseng på det værelse som jo i sig selv ikke er så "storpige" agtig så den skal jo kamufleres lidt i lidt andre lækkerier. Planen er jo fortsat, at både A og S skal sove i den seng de næste år. Der står et stort afsyret karlakammerskab derinde samt en kommode i samme stil (dog hvidmalet). Disse møbler skal fortsat være derinde. Kommoden rummer tøj og skabet legetøj. A har på nuværende tidspunkt en gammel skrivepult. Den skal skiftes ud med en halvanden meter lang bordplade fra Silvan. På den måde er der plads nok til at både hende og en veninde kan lave lektier eller nusse med et eller andet. Jeg ved ikke om jeg vil male pladen eller lade træet være råt. Det kan også være der skal noget tapet på... Lampen på billedet har hun allerede. Tæppet er i uld og sikrer, at de fortsat kan sidde og lege på gulvet uden at blive kolde. Derudover hygger det på et ellers lidt trist parketgulv. Billederne er bare søde og kan både bruges på et pigeværelse, men også senere hvis de skal i stuen eller i et af husets øvrige rum. Skufferne fra IKEA er geniale til små dimser, der ellers ikke kan være andre steder og stol og lampe er klassikere som også kan bruges mange år frem. Dog vil jeg hellere have lampen i hvid. Hvis budgettet holder til det, kan det være vi vil have to stole ellers bliver nummer to stol nok bare den klassiske træskammel fra ikea - gerne i sort...
Til hyggebeslysning er der de oplagte happy lights, men ellers kunne denne kæde være et bud.
Jeg tror jeg på et tidspunkt kommer til at lave endnu et indlæg hvor jeg viser sengen og viser lidt billeder af "pynt" til denne i form af sengetekstiler, puder mv. Planen er, at der på de bløde ting skal være en sart rosa eller lignende farve efter pigens ønsker for at  gøre det ekstra tøset. Det er nemt at relativt billigt at skifte disse ting ud. Ellos sælger en del monteringspuder i forskellige former så planen er, at jeg selv skal igang ved symaskinen og sy betræk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar